Toimitusehdot
TILAUS
Voit tilata tuotteemme joko verkkokaupastamme sähköisellä lomakkeella, sähköpostitse, puhelimitse tai asioimalla myymälässämme. Verkkokaupan hinnat eivät ole voimassa myymälässämme. Tilauksen tehtyäsi saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi tai puhelimitse. Tilaajan tulee olla vähintään 18-vuotias tai tilaajalla tulee olla huoltajan lupa tilaukseen. Toimitamme tuotteita vain Suomeen.
TOIMITUSTAVAT
- Nouto Salosta
- Tavallinen postipaketti
- Matkahuollon bussirahti
- Lähikaupat
- Toimitus perille asti
- Yli metrin mittaiset, suuret ja painavat lähetykset toimitetaan aina Matkahuollon tai Kaukokiidon kautta.
TOIMITUSKULUT
- Yli 100 euron suuruiset tilaukset toimitamme pääsääntöisesti ilman toimituskuluja, lukuunottamatta erilliskäsiteltäviä tuotteita, kuten suuret peltiosat (esim. konepelti, puskurit jne.)
- Voimassa olevat hinnat näet aina ostoskorista tilausta tehdessäsi.
KLARNAN MAKSUTAVAT
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
- Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
- Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
- Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
- Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
- Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.
- Pankit: Osuuspankki, Danske Bank, Nordea, POP-Pankki, Aktia, Säästöpankki, Ålandsbanken, S-Pankki, Nooa Säästöpankki ja Handelsbanken
- Luottokortit: Visa, Visa Electron, Mastercard
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
Maksut ennen XX.XX.2019 klo XX on suoritettu Checkout -maksupalvelun kautta.
TOIMITUSAIKA
Toimitusaika on varastotuotteille noin 1-3 arkipäivää, tilaustuotteille noin 2 - 5 arkipäivää. Pääsääntöisesti kaikki varastotuotteet toimitetaan nopealla aikataululla, ainoastaan harvinaisemmat tuotteet saattavat saapua valmistajalta pidemmällä aikataululla. Saat tiedon tilaamasi tuotteen toimitusajasta tilausvahvistuksen yhteydessä. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy, pyrimme ilmoittamaan siitä heti tiedon saatuamme.
HINNAT JA ARVONLISÄVERO
Hinnat ilmoitetaan euroissa ja ne sisältävät ALV:n 24 %. Myyjä varaa itselleen oikeuden pidättäytyä toimittamasta tuotetta hinnoitteluvirhetapauksessa. Myyjä varaa oikeuden muuttaa verkkokaupassa mainittuja hinnaston hintoja.
OMISTUSOIKEUS
Kaikki tuotteet ovat myyjän omaisuutta kunnes tuotteet on maksettu kokonaisuudessaan.
ENNEN ASENNUSTA
Vertaa aina uutta osaa vanhaan ennen kuin alat irrottamaan vanhaa osaa tai viimeistään ennen asennusta! Mikäli uusi osa on malliltaan tai mitoiltaan erilainen kuin vanha osa - älä asenna! Tarkista että osan tuotenumero täsmää luettelon tietoihin. Jos olet epävarma asennustavasta, hanki korjausopas tai vie auto korjaamolle.
ENNEN MAALAUSTA
Sovita maalattavat osat aina paikoilleen ennen maalausta ja varmista osien sopivuus autoosi.
VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS
Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on pääasiassa ilmainen 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 14 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.
Peruuttamisesta voi ilmoittaa lähetyksen mukana toimitettavaa peruuttamislomaketta käyttäen tai helpommin käyttämällä sähköistä takuu- ja palautuslomaketta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
Asiakkaan velvollisuus on tarvittaessa näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuitin avulla.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Huomio! Esimerkiksi sähköosien sovittaminen paikoilleen katkaisee palautusoikeuden.
Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.
Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta. Tuotteet on palautettava Itellan, Matkahuollon tai Kaukokiidon asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään. Pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Emme lunasta jälkivaatimus/postiennakko -lähetyksiä.
Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja verkkokaupalle.
Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, palautamme asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä heti palautettavan tavaran saavuttua takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Ilmainen palautus ei koske Kaukokiidolla palautettavia tuotteita. Kaukokiidon kautta palautetuista tuotteista perimme todelliset verkkokaupalle aiheutuneet rahtikulut (suuret ja/tai painavat tuotteet, kuten suksiboksit). Voitte ennen palautusta tiedustella asiakaspalvelulta todelliset palautuskustannukset Kaukokiidon palautuksiin.
TAKUU
Kaikissa Osamiehen tuotteissa on 1 vuoden takuu ellei toisin ilmoiteta.
Osien asennuksessa on noudatettava tuotteen valmistajan asennus- ja käyttöohjeita. Takuu ei vastaa osien normaalia kulumista ja virheellisestä asennuksesta johtuvia vahinkoja. Takuu kattaa valmistus- ja materiaalivirheet.
Saamasi kuitti toimii takuutodistuksena. Säilytä ostotositteet!
TUOTETIEDOT
Tuotteiden tiedot ovat näkyvissä verkkokaupassa. Mikäli tiedoissa on merkittävä virhe, asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote. Palautuksen tulee tapahtua 14 vuorokauden aikana tuotteen vastaanottamisesta.
PANTTIMAKSUT
Osa tuotteita on ns. rungollisia tuotteita (esim. startit, laturit, ohjausvaihteet, jarrusatulat, tehostimen pumput, vetoakselit, diesel suuttimet, korkeapainepumput), joissa on valmistajan runkopantti. Pantti toimii vastaavalla tavalla kuin perinteinen juomapullojen pullopantti. Ostovaiheessa pantti maksetaan ja kun runko palautetaan, palautamme maksamasi pantin. Koska järjestelmämme ei valitettavasti osaa kohdentaa pantillisia tuotteita, emme voi ostoskorissa automaattisesti lisätä panttimaksua hintaan. Tämän vuoksi otamme ostoksesi jälkeen yhteyttä ja pyydämme erikseen suorittamaan panttimaksun kaupan vahvistamiseksi. Panttimaksujen suuruus vaihtelee tuotteittain. Esim. jarrusatuloissa yleisin panttimaksu on 40 €. Ohjausvaihteissa runkopantti voi olla jopa yli 400 €. Koska Osamies on suunnattu edistyneille korjaajille, oletamme asiakkaidemme tuntevan panttikäytännön. Jos olet epävarma, ota rohkeasti yhteyttä asikaspalveluumme ennen ostopäätöstä. Autamme mielellämme.
Panttimaksu palautetaan vanhaa korjauskelpoista osaa vastaan. Vanha osa on palautettava uuden osan laatikossa purkamatta ja kokonaisena. Puretuista osista panttimaksua ei hyvitetä. Palautettavan osan rungon on oltava ehjä. Mikäli osan palautuskelpoisuudessa on epäselvää, varmista asia Osamiehen asiakaspalvelusta ennen ostoa.
VAHINGOITTUNUT PAKETTI
Mikäli lähetys on rikkoutunut tai pakkaukseltaan vioittunut, tee siitä heti kirjallinen vahinkoilmoitus rahdin toimittajan kanssa (esim. Posti). Pakkaamme kaikki tuotteet asianmukaisesti minimoidaksemme lähetyksen vahingoittumisen. Emme vastaa kuljetuksessa aiheutuneista vahingoista.
TIETOSUOJA
Tilaamisen yhteydessä asiakkaalta kysytään vain tilauksen toimittamisen kannalta välttämättömät yhteystiedot ja näitä tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteen hoitoon. Yhteystietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.
ERIMIELISYYDET
Osapuolten välisiin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan voimassa olevia Suomen lakeja ja asetuksia.